Het zijn rare tijden... Die zin hoor ik tijdens elk telefoongesprek minimaal één keer. Rare tijden zijn het zeker ja. Voor mij reden genoeg om in de digitale pen te klimmen.
In de eerste weken was er paniek: Bestaat de recreatiebranche straks nog wel? Gelukkig laten de meeste ondernemers zien waarom de recreatiebranche zo mooi is en tal van creatieve initiatieven werden zichtbaar. Alles om hun bedrijf door deze donkere tijden heen te loodsen. En gelukkig, het meest donkere lijkt achter de rug.
Licht aan het einde van de tunnel, langzaamaan wordt het allemaal steeds duidelijker. We mogen stiekem weer dromen over gevulde agenda's en lege loodsen of kades, bezoekers in musea en speelparken. Wanneer alles weer mogelijk is, daar is helaas nog geen antwoord op te geven. Maar dat we straks weer met zijn allen naar buiten willen en leuke dingen willen doen, dat staat als een paal boven water!
Tijdsloten en spreiding, dat zijn twee belangrijke sleutelwoorden is de laatste tijd al wel gebleken. Van bestaande klanten krijgen we bij LeisureKing dan ook regelmatig de vraag of dit mogelijk is. Jazeker! Juist timelocks, tijdsloten en tijdsblokken is wat we al die jaren realiseren voor onze klanten en waar we sterk in zijn. Hier is ons hele systeem op gebouwd en dat maakt het ook zo krachtig. En juist nu hebben vele bedrijven, ook die in het verleden nog niet klaar waren voor automatisering, deze mooie oplossing nodig. Ze zijn allemaal op zoek naar mogelijkheden van online reserveren en betalen met als belangrijkste tool: corona-proof zijn met tijdsloten.
Elkaar helpen is een ander belangrijk sleutelwoord. We zien steeds meer mooie initiatieven ontstaan van samenwerkende bedrijven, en ook in de recreatiebranche moeten we verder kijken. Misschien vind je het lastig om in deze tijden een concurrent te helpen, maar daarmee vergroot je wel de kans dat onze mooie branche straks nog bestaat.
Wij voeren nu gesprekken met bedrijven die straks, als deze crisis voorbij is, ons misschien niet meer nodig hebben. Als alles weer 'normaal' is, gaan ze mogelijk weer terug naar hun oude gewoontes en bedrijfsvoering. En dat is natuurlijk prima! Als wij ze met LeisureKing door deze moeilijke periode kunnen helpen, dan zijn wij meer dan tevreden.
Ik denk dat we juist nu minder moeten kijken naar concurrentie en eigen belangen. Wij moeten met zijn allen de recreatiebranche helpen en ervoor zorgen dat de leuke uitjes, de schoolreisjes en de bedrijfsevenementen straks weer 'gewoon' door kunnen gaan. Dit is het moment om er voor elkaar te zijn en elkaar te steunen met tips en tricks om de mensen weer een mooie dag te kunnen laten beleven. Uiteraard met gepaste afstand en de juiste maatregelen. Op dit moment is Nederland het meest toe aan een glimlach… En wij, de recreatiebranche, wij zorgen voor die glimlach!
Ik kom graag met je in gesprek om te kijken hoe ik je kan helpen in deze tijden. Dan zorgen we er samen voor dat die glimlach weer terugkeert!
Ernest - Accountmanager LeisureKing