Het lijkt erop dat de vakantieparken en campings weer gaan volstromen. Ben jij er al klaar voor als straks de deuren weer open mogen?
Zet je boekingsmarge op nul
Bij LeisureKing kijken we graag naar cijfers, want meten is weten natuurlijk. Zo weten we dat maar liefst 63% van de toeristen en dagjesmensen binnen 10 uur voor het uitje pas boekt. Veel last minute boekingen dus. Ben jij hierop voorbereid? We zien dat veel LeisureKing gebruikers de boekingsmarge op 2, 3 of soms zelfs 5 dagen hebben staan. Dat betekent dat je 5 dagen voor aanvang de kans op online boekingen dus volledig misloopt. Daar gaat je omzet... Ja, maar ze bellen mij dan toch gewoon? Nou, als het aanbod van je buurman op dat moment wel te boeken is, dan kijken ze eerst daar voordat ze jou bellen. En dan ben jij dus klanten kwijt, zonde! Zet je boekingsmarge dus op nul en loop geen omzet mis.
Daarnaast is het zo dat klanten tegenwoordig juist online willen reserveren en betalen, omdat ze anders bang zijn dat ze misgrijpen en je activiteit niet kunnen doen. Een extra reden om geen boekingsmarge te hanteren. Bedrijven die geen boekingsmarge gebruiken hebben minder telefoon, minder no-show, minder administratieve afhandeling en meer gegarandeerde omzet.
Stel een automatische betaalherinnering in
Heb jij weleens dat je tijdens een online aankoop wordt afgeleid? Dat heeft jouw klant ook. Bij LeisureKing hebben we hier een slimme oplossing voor bedacht: we herinneren klanten eraan als ze hun reservering niet hebben afgemaakt. Zo kun je bijvoorbeeld na 15 minuten een automatische betaalherinnering sturen, waardoor de klant alsnog de reservering betaalt. Dit levert jou veel voordeel op, want ruim 30% van de afgebroken reserveringen wordt zo toch afgerond.
Stuur je de betaalherinnering pas na een paar uur of stel je deze helemaal niet in, dan heeft dit als nadeel dat je beschikbaarheid geblokkeerd is en je dus omzet mist. Het is dus ook belangrijk om erover na te denken wanneer je een onafgemaakte reservering automatisch wil annuleren. Uiteraard kun je deze tijd zelf bepalen.
Laat klanten hun reservering direct betalen
Een andere mogelijkheid om je omzet te vergroten is om klanten hun reservering direct te laten betalen. 91% van de LeisureKing gebruikers doet dit al. Slim, want dat weet je zeker dat ze komen opdagen en dan staan de centjes alvast op je bankrekening. En zoals we al eerder aangaven, de klant wil ook graag online reserveren en direct betalen. Je klant wil er zeker van zijn dat ze jouw activiteit hebben geboekt. Bovendien maken klanten vaak gebruik van upsell, en wanneer ze van tevoren al hebben betaald geven ze op de dag zelf makkelijker extra geld uit aan een drankje, bitterbal of andere impuls aankoop.
Zorg er dus nu voor dat je er helemaal klaar voor bent als straks jouw deuren weer open mogen. Neem gerust eens
contact met ons op om samen te kijken of je alles goed in LeisureKing hebt ingesteld. En wist je dat je ook cursussen en trainingen bij ons kunt volgen?
Vraag naar de mogelijkheden.