83% van onze reserveringen worden online gedaan
Geplaatst op woensdag 26 juli 2017Hoger dan dit zal het niet worden, verwacht Erik Kroon (eigenaar van SOS Events in Uddel). Met zijn Klimbos in Garderen en verhuurshops met bijzondere vervoersmiddelen is hij zes jaar geleden begonnen met het online aanbieden van zijn diensten. Dat maar liefst 83% van de reserveringen inmiddels online plaatsvinden had hij vooraf niet kunnen bedenken.
Iedereen moet online kunnen reserveren
De visie van Erik is simpel: iedereen moet zijn diensten online kunnen reserveren. Is er een reservering gedaan? Dan krijgt de klant een week voordat de activiteit plaatsvindt via de mail tips toegestuurd en diverse upsell mogelijkheden aangeboden. Denk aan een combinatie met andere activiteiten of picknickmogelijkheden voor onderweg. "Op dit moment onderzoeken we zelfs de mogelijkheid om activiteiten te combineren met een overnachting. Dat zou een win-win situatie betekenen voor de toerist en diverse ondernemers in de omgeving."
Online reserveren levert alleen maar voordelen op
Kroon merkt dat steeds meer bedrijven de voordelen inzien van online boekbaar zijn. "Wanneer klanten je diensten of producten online afnemen, dan gaat de telefoon een stuk minder vaak en hoef je in de avonduren niet meer vele mailtjes te beantwoorden. Je houdt in feite tijd over, dus kan je je bezighouden met je handel. En daar gaat het om! Daarnaast heb je meer zekerheid dat de klant daadwerkelijk komt opdagen, omdat deze van tevoren heeft betaald. Alleen maar voordelen dus."
De voordelen voor bedrijven zijn wel duidelijk, maar dat de klant ook graag online activiteiten en tickets reserveert blijkt wel uit het hoge percentage. Al komt dit volgens Kroon mede doordat zijn klanten worden beloond wanneer zij online reserveren. Bijvoorbeeld met korting op de toegangsprijs of gratis koffie/thee of een ijsje. "Dit is natuurlijk niet uniek. Attractieparken maken al langer gebruik van diverse online acties om hun parken vol te krijgen."
100% online verkoop is volgens Kroon niet mogelijk: "Je hebt altijd klanten die ter plekke een uitje plannen of toch liever via de telefoon of mail reserveren. Uiteraard staan we ze dan graag te woord. Het enige verschil is dat zij geen korting krijgen aangeboden en mogelijk in de toekomst zelfs geld moeten betalen voor het afhandelen van de reservering. Op die manier proberen we ook de twijfelaar zover te krijgen dat hij/zij online gaat boeken."
Vergroot je bereik met de Front Office App
Daarnaast biedt Kroon zijn aanbod van SOS Events ook aan via de Front Office App. Een uniek concept waarbij verblijf wordt gekoppeld aan activiteiten om zo samen de toerist te bereiken. Met de Front Office App kunnen hotels en bungalowparken de diensten van SOS Events online verkopen aan hun gasten: via de receptie of via hun eigen website.
Meer informatie over de online boekingsmogelijkheden van de Front Office App? Kijk dan eens op de volgende website: www.rentseedo.com/nl/over/front-office-app