Reserveringen aannemen, niet zo vanzelfsprekend soms...
Geplaatst op vrijdag 30 januari 2015Laat mij het even schetsen voor u; een klant belt op met de vraag of er nog fietsen beschikbaar zijn. U antwoord dat dit het geval is en de klant sluit het gesprek af met: "oké, dan bel ik u straks terug." Vervolgens blijft het stil. Omdat de klant geen gegevens achterlaat, noteert u verder ook niets. Vijf weken later belt deze klant terug met de opmerking: "Ik heb voor a.s. zaterdag fietsen bij u gehuurd, kunnen er nog 2 bij?" U kijkt in de agenda, ziet niets staan, en hebt reeds alle fietsen verhuurd. De klant wordt boos, u wordt onzeker of u misschien iets over het hoofd heeft gezien. Misschien op een andere datum in de agenda gezet onder een andere naam weggeschreven? Nee hoor, de klant neemt u in de maling. En het kost u nog veel tijd en negatieve energie ook! Vervolgens gaat u bij de concurrent fietsen inhuren om deze klant te helpen, want misschien heeft deze klant toch wel gelijk. Herkent u dit?
Slecht weer? Klant komt niet opdagen? Geen inkomstenderving meer bij een no show!
Heeft u er ook zo'n hekel aan? Elke keer als een klant een telefonische reservering plaatst en vervolgens op de dag zelf niet komt opdagen? Als u vervolgens informeert naar de reden van de no show: "Het regent vandaag dus we hebben geen zin om te komen, dat begrijpt u toch wel?" Nee dat begrijpt u niet, u baalt! Er zijn voor deze klant materialen gereserveerd, uw bedrijf is open en u heeft 'nee' moeten verkopen aan andere klanten omdat het materiaal al geboekt staat. Of bijvoorbeeld een boeking waarbij op de dag zelf minder mensen komen dan afgesproken en dus ook alleen voor dat aantal willen betalen terwijl u wel het materiaal heeft gereserveerd... Allemaal voorkomende situaties die geld kosten in plaats van opleveren.
Met een online reserveringssysteem als LeisureKing zijn dit soort scenario's verleden tijd. U heeft direct toegang tot de reserveringen en gegevens worden direct in het systeem gezet, inclusief het mailadres. Dit laatste is belangrijk omdat er anders geen bevestigingen verstuurt kunnen worden, en daarmee dus ook geen reservering plaatsvind. Het mooie is dat het systeem automatisch een simpel mailtje verstuurd met daarbij het verhuuritem, de tijden, de kosten, een routebeschrijving en als laatste maar zeker niet de minste: de betaallink. Er wordt vooraf betaald, dus u ontvangt in ieder geval uw geld. Wat een gemak!
Oude gewoontes de deur uit, tijd voor vooruitgang.
Online reserveren en mobiel betalen gaat een enorme vlucht nemen het komende jaar. Omdat consumenten dagelijks online zijn en de meest uiteenlopende zaken via de digitale weg regelen is dit niet verwonderlijk. Opvallend is dat er maar een klein percentage in de leisure-activiteitenbranche hier klaar voor is. Volgens het platform voor de evenementenbranche High Profile Events blijkt dat 62% van de outdoorbedrijven en bedrijven die activiteiten verhuren, nog geen online reserverings- en betaalmogelijkheid aanbieden. Veel bedrijven houden vast aan oude gewoontes omdat dit nou eenmaal zo werkt. En er is geen budget voor nieuwe investeringen. Met het gratis systeem van LeisureKing is dat in ieder geval geen excuus meer!
Even voorstellen!
Wilt u meer weten over LeisureKing en bent u geïnteresseerd in de werking van het systeem? Maak vrijblijvend een afspraak met Ernest van Veldhuizen. Ernest is te bereiken via ernest@leisureking.eu of telefonisch op 06 4591 5817. Ontdek de voordelen van LeisureKing zelf en ervaar de meerwaarde voor uw organisatie!