Ticketshops op boulevards stoppen massaal!
Geplaatst op donderdag 9 maart 2017Het is 1 april 2020 en je loopt over de boulevard van je vakantiedorp. De winkeltjes zijn door de jaren heen in grote lijn gelijk gebleven. Souvenir shops, eettentjes, ijskramen en een Engelse pub vullen het straatbeeld. Je mist alleen één soort winkeltje: dat winkeltje waar je 'vroeger' je activiteit altijd boekte. Als je daar naar binnen liep dan zat er altijd iemand, een man of vrouw, van 9 uur 's ochtends tot 's avonds laat. Altijd te wachten op toeristen, die spontaan of gericht een leuke activiteit tijdens hun vakantie wilden gaan doen. Misschien heb jij hebt daar weleens een rondvaartboot geboekt om dolfijnen te bekijken of een auto gehuurd om de omgeving te verkennen. Het boeken van zo'n activiteit duurde dan altijd zo’n 20 minuten. En je kreeg een geschreven bonnetje mee als bewijs dat je had betaald. De volgende dag werd je opgehaald bij je hotel, je bonnetje was je ticket en het avontuur kon beginnen.
Maar waar zijn in 2020 die ticketshops dan toch gebleven? Eerst even het volgende: is het niet raar dat je je hotel verlaat en op een boulevard op zoek gaat naar een shop waar je tickets voor activiteiten kunt kopen? Het is natuurlijk niet raar dat je op een boulevard loopt, maar bij de receptie van je hotel heb je misschien ook al gevraagd waar je een auto kunt huren of welke activiteiten je in de omgeving kunt doen. Waarom kun je dit dan niet aan de receptie afhandelen? Waarom moet je voor het boeken van activiteiten naar een andere locatie toe? Waarom kan de receptiemedewerker de ticket of activiteit niet voor je boeken of reserveren? Ze hebben je toch ook al informatie gegeven?
Een ander voorbeeld dat misschien nu al veel meer tot de verbeelding spreekt: in 2006 (ja, zo lang is het nog niet geleden hoor), als je op vakantie ging, dan boekte je je reis via een reiswinkel. Je kreeg dan advies over welk hotel bij je paste en de medewerkers zochten samen met jou in dikke boeken van reisaanbieders naar de juiste vakantiebestemming. Eenmaal op reis werd je door de reisbegeleiding ontvangen in het hotel en kreeg je een welkomstdrankje met natuurlijk een verkooppraatje over activiteiten en excursies in de omgeving. En niet te vergeten het nodige advies waar je veilig een auto kon huren. Bij de reisorganisatie boekte je de tickets voor activiteiten die je wilde gaan doen, want dit was veiliger (en vaak duurder, maar dat namen we op de koop toe). Tegenwoordig koop je je tickets eenvoudig via een ticketshop. De wereld is ondertussen veranderd en de reisbureaus zijn uit het straatbeeld verdwenen...
Maar straks zullen de ticketshops er ook niet meer zijn, want de tickets voor activiteiten (van attracties tot je huurauto) regel je dan gewoon via de receptie van het hotel of via de receptiemedewerker van de camping. Je boekt straks je tickets online via de site van je verblijfsaccommodatie of cruiseschip. Je koopt op voorhand kant-en-klare arrangementen inclusief een fiets, activiteit en ticket van een attractiepark.
Met de Front Office app van RentSeeDo.com, een marketingplatform van LeisureKing, is dit al mogelijk. Er zijn al vele hotels en bungalowparken die via deze app tickets van lokale attracties, musea en activiteiten aan hun gasten verkopen. De locatie bepaalt zelf welke tickets zij wil aanbieden en maakt zelf de commissiedeal waardoor er een verdienmodel ontstaat. De Front Office app is makkelijk in gebruik en wordt gezien als de gamechanger in receptie- en ticketland.
Geniet van de boulevard en je vakantie en regel straks makkelijk en snel al je activiteiten via je verblijf of van tevoren via www.RentSeeDo.com.