Welke websitebezoekers worden boekers? - BLOG
Geplaatst op maandag 15 oktober 2018Dat is wel interessant om te weten toch?! Met Google Analytics kun je heel gemakkelijk de bezoekersaantallen op je website meten. En waarschijnlijk doe je dat al wel. Maar welke bezoekers boeken daadwerkelijk die fiets, sloep, bowlingsbaan of escape room bij jou via LeisureKing? Dat wil je natuurlijk ook weten.
Meten is weten
Het online venster van LeisureKing wordt door Google Analytics gezien als een aparte pagina. Je zou het kunnen vergelijken met een andere website. Wanneer een bezoeker op jouw website kijkt naar de fietsen die je verhuurt en vervolgens naar www.nu.nl gaat om het nieuws te checken of gewoon wegklikt, dan kan je de bezoeker met de Google Analytics-code op je website helaas niet meer volgen. Hetzelfde geldt voor het online venster van LeisureKing. Zodra je bezoeker op reserveren klikt en het boekingsproces ingaat is de Google Analytics-code die op je site staat de bezoeker kwijt. O jee, en nu? Want je wilt natuurlijk wel weten wie jouw boekers zijn en hoe ze het boekingsproces doorlopen.
De oplossing is simpel
Om ervoor te zorgen dat je de acties van jouw websitebezoeker ook in het boekingsproces kan volgens hoef je alleen maar jouw Google Analytics-code in LeisureKing toe te voegen aan het online venster dat je gebruikt. Het online venster wordt door Google Analytics nu niet langer gezien als een andere website en jij kan precies nagaan of je bezoekers boekers worden en wanneer ze afhaken. Enorm handig, want daar kan jij dan weer op inspelen als dat nodig is.
Wil je meer informatie over het online venster van LeisureKing en Google Analytics? Neem dan gerust eens contact met ons op. Wij helpen je graag verder.